3 voordelen van RingCentral

Algemeen nieuws | Ring Central
november 11, 2021
3 voordelen van RingCentral

BMW Driving Experience in:

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

De persconferentie van 2 november jongstleden geeft een duidelijk signaal dat wij nog niet klaar zijn met de pandemie. De basisregels zijn weer aangescherpt en minimaal 50% van de werktijd dient vanuit huis te worden gewerkt. Reden te meer voor organisaties om de online werkomgeving van hun werknemers goed in te regelen. Als werkgever wil je immers dat jouw werknemers goed bereikbaar zijn – thuis, op kantoor of onderweg. Een veilig en betrouwbaar communicatieplatform is daarom erg belangrijk.

Wereldwijde oplossing

Voor internationale organisaties is het van cruciaal belang dat werknemers wereldwijd onderling goed met elkaar kunnen communiceren via chat of (video)bellen. De grootste nachtmerries zijn slechte bereikbaarheid en een wildgroei in communicatie applicaties per land of vestiging. Je wilt immers één betrouwbare en uniforme oplossing, waarmee werknemers én klanten wereldwijd kunnen samenwerken. In de praktijk blijkt dit niet zo eenvoudig en kunnen landelijke wetgeving en regelgeving een waar obstakel vormen.

RingCentral is wereldwijd inzetbaar en hét platform waarmee we landelijke providers koppelen in één telefooncentrale. Werknemers kunnen met RingCentral vanaf elke locatie en vanaf elk apparaat (video)bellen, chatten en bestanden delen met collega’s, klanten en leveranciers. Bellen via RingCentral kan eenvoudig met de RingCentral applicatie op de werkplek of de smartphone, in combinatie met een headset of een vaste telefoon.

“Je wilt immers één betrouwbare en uniforme oplossing”

Wereldwijde beschikbaarheid

Altijd beschikbaar

Betrouwbaarheid en beschikbaarheid vormen de basis van een goede digitale werkomgeving. RingCentral garandeert een beschikbaarheid van 99,999%. Dankzij de geografisch verspreide datacenters wereldwijd, consequente en consistente beveiligingsprocessen en moderne Cloud infrastructuur, biedt RingCentral bereikbaarheid

ongeacht systeemstoringen als gevolg van cybercriminaliteit, operationele fouten en zelfs natuurrampen. Het Horizon Telecom Global Voice SIP trunk platform, waarbij gebruik wordt gemaakt van meerdere providers, helpt om deze beschikbaarheid van 99,999% door te trekken naar het publieke telefonienetwerk.

“RingCentral garandeert een beschikbaarheid van 99,999%”

beschikbaarheid van 99,999%

Integratie met andere applicaties

Werkt jouw organisatie ook met applicaties, zoals Microsoft, Google, Salesforce of ZenDesk? Goed nieuws: 200+ kant-en-klare applicaties, waaronder deze, zijn eenvoudig te integreren met RingCentral! Hiermee maak je een einde aan het schakelen tussen verschillende applicaties en bespaar je

dagelijks tot een uur aan navigeren, wat neerkomt op een verspilling van maar liefst 32 dagen per jaar! Werk je met een applicatie die buiten het ecosysteem van standaard integraties voorkomt? Dan kun je een integratie op maat bouwen via het open API-platform.

“Bespaar 32 dagen per jaar!”

Open-API---Integrate-with-existing-applications---systems

Integraties met RingCentral

N

Gebruik je Google als werkomgeving? Plan eenvoudig RingCentral meetings per mail.

N

Microsoft Teams als chatplatform, maar wil je ook graag bellen? Met de RingCentral integratie kun je vanuit Microsoft Teams bellen met externe contacten en collega’s.

N

Automatisch klantgegevens bij de hand en zien wie jou belt? RingCentral integreert met CRM systemen zoals Zendesk en Salesforce.

Wat kan RingCentral voor jouw organisatie betekenen?

De werkplek is steeds meer aan het digitaliseren. Communicatieplatformen zoals RingCentral spelen hier slim op in. Ben je na het lezen van dit artikel geïnspireerd over de vele mogelijkheden van RingCentral? Of wil je een keer vrijblijvend met een van onze experts kijken naar de specifieke mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact op via +31 (0) 20 226 1551 of sales@horizontelecom.nl of plan een (virtuele) afspraak in.

Liever direct een expert aan de lijn?
Mike Nuijs

Mike Nuijs

Marketing Communications Specialist

Als Marketing Communications Specialist bij Horizon Telecom is het mijn missie om interessante content te creëren, met als doel zakelijke klanten wereldwijd te informeren over onze slimme, efficiënte en toekomstbestendige end-to-end connectiviteitsoplossingen.