Het bewaken van de digital experience vereist teamwerk

Algemeen nieuws | Beveiliging | Zscaler
maart 1, 2022
Good and secure connection to SaaS applications

BMW Driving Experience in:

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

De overgang naar moderne werkomgevingen is in volle gang

De hybride wereld van werk stelt nieuwe eisen aan netwerkbeheer- en supportteams zodat ze kunnen zorgen dat samenwerkingstools en SaaS-diensten altijd beschikbaar zijn en snel kunnen ingrijpen bij prestatieproblemen. Als inzicht in SaaS-omgevingen, videoconferencing en mobiele devices nodig is voor het oplossen van problemen, dan wordt digitale prestatiemonitoring een grensoverstijgende teaminspanning.

Hybride werkplek
De overgang naar moderne werkomgevingen is in volle gang, en als gevolg daarvan veranderen ook de monitoring-eisen van IT-afdelingen. Een cloud-gebaseerde omgeving met mobiele werknemers stelt netwerkbeheerders, operations- en helpdeskmedewerkers voor nieuwe uitdagingen om snel latency-problemen en packet loss op te sporen, zodat het personeel geen last heeft van onderbrekingen. Als applicaties worden opgeslagen in SaaS-landschappen, de infrastructuur wordt geïmplementeerd in public cloud-omgevingen en medewerkers, partners en klanten daardoor via mobiele devices toegang krijgen tot bedrijfsmiddelen buiten hun eigen netwerkinfrastructuur, verliest IT het overzicht in de datastromen die nodig zijn voor prestatiemonitoring.

User experience
Het diagnosticeren van applicatie- en netwerkproblemen is, zonder de beschikbaarheid van meetgegevens, altijd een uitdaging als medewerkers van buiten toegang moeten hebben tot interne applicaties. In een VPN-model zijn de onderliggende ‘network hops’ verborgen in het pad van de VPN-tunnel en daardoor onzichtbaar voor monitoring-tools. In zo’n scenario is het moeilijk om de oorzaak van WiFi-latency of packet loss bij de gateway uit te filteren. Het wordt nog moeilijker bij videoconferencing, als medewerkers vanaf een groot aantal verschillende locaties en serviceproviders inbellen en applicaties of bottlenecks op het mobiele device de oorzaak van problemen kunnen zijn. Hoewel er binnen elk bedrijf monitoring-tools worden gebruikt voor de verschillende afdelingen, werken deze meestal in silo’s zonder een integraal en afdelingsoverstijgend inzicht te bieden.