• English

Professional

Services

Klanttevredenheid staat bij Horizon Telecom centraal. Het is de drijfveer voor onze Professional Services en is ontwikkeld door goed te luisteren naar de wensen en behoeften van onze klanten. Onze Professional Services maken onze communicatie-, infrastructuur- en beveiligingsoplossingen compleet.

Wij gaan wereldwijd verder dan traditionele providers, carriers en netwerken

Wij maken het verschil door al onze flexibele, betrouwbare en carrier neutrale oplossingen te ontwerpen, bouwen en proactief te beheren met onze Professional Services. Met onze Professional Services bieden wij organisaties 24×7 ondersteuning op maat, zowel op afstand als wereldwijd op locatie. Onze experts staan bekend om hun ervaren en servicegerichte ‘probleemoplossende’ mentaliteit.

Speciaal voor onze klanten hebben wij een internationaal onafhankelijk platform ingericht, wat ons in staat stelt om klantgerichte processen te organiseren – ondersteunt door tools die inzichten geven op de momenten van de waarheid. Wereldwijd helpen wij met end-to-end oplossingen die écht de problemen en wensen van onze klanten oplossen – alsof je als klant zelf op iedere locatie aanwezig bent. Wij zorgen voor één aanspreekpunt en passen de facturatie en toegang tot rapportages aan op jouw organisatiestructuur. Gegevens veranderen daardoor in informatie en inzichten waarbij er géén beperkingen zijn dankzij overzichtelijke facturatie, contracten en SLA’s – ondersteunt met één vast accountteam.

Onze Professional Services ondersteunen alle oplossingen, inclusief oplossingen van derden
De hoeveelheid expertise die wij bieden wordt afgestemd op de wensen van de organisatie. Onze proactieve beheermodellen zijn flexibel inzetbaar en kunnen naar behoefte, of bijvoorbeeld aan de hand van de digitale transformatiefase waarin de organisatie verkeert, worden aangepast. Start met een ‘as-a-Service’ oplossing waarbij het beheer volledig is uitbesteed en wijzig dit later eenvoudig naar ondersteuning op projectbasis of monitoring, wanneer voldoende ervaring is opgedaan binnen de eigen organisatie. Onze experts bieden wereldwijde ondersteuning op locatie of op afgelegen locaties volgens vooraf gemaakte afspraken.

Voordelen Professional Services

Onafhankelijke ondersteuning wereldwijd

Onafhankelijke ondersteuning die verder gaat dan de activiteiten van traditionele providers, carriers of netwerken wereldwijd.

Flexibele, meegroeiende beheermodellen

Flexibele beheermodellen die passen bij het project of de digitale transformatiefase waarin de organisatie verkeert.

Eén aanspreekpunt (Single Point of Contact)

Eén aanspreekpunt, oftewel Single Point of Contact (SPOC) voor 24×7 wereldwijde, end-to-end ondersteuning (incl. op locatie).

Onze Professional Services

Projectmanagement

Onze projectmanagers zijn betrokken, servicegericht, doordacht en verantwoordelijk en zijn ervaren in internationale omgevingen met een diversiteit aan oplossingen. Ze zijn betrokken bij het creëren en bouwen van de oplossing, inclusief de overdracht naar de beheerfase; de laatste fase in ons opleveringsmodel ‘Operate’. Bij de end-to-end oplevering van de oplossing maken onze projectmanagers duidelijke afspraken over de gewenste manier van samenwerken, overleg en wanneer updates worden verzorgd.

Z

Servicemanagement

Servicemanagement is voor klanten die operationeel en/of tactisch beheer willen uitbesteden vanaf het moment van oplevering. De servicemanager houdt de organisatie op de hoogte van de prestaties van de oplossingen en zorgt voor heldere en transparante communicatie over de impact van projecten, implementaties, tijdschema’s en alternatieven. Hiervoor hanteren wij de werkwijze die het beste bij de organisatie past.

Onze servicemanagers streven naar optimale prestaties om de beste gebruikerservaring te bereiken. Als onderdeel van ons servicemanagement worden alle storingen geanalyseerd op mogelijke ontwerpverbeteringen, zodat risico’s en/of impact worden verminderd of uitgesloten wanneer ze zich voordoen.

Design & Engineering

Met onze engineering professionals kunnen wij op elke locatie een ontwerp realiseren dat exact aansluit op de eisen van elke oplossing. Onze solution architects hebben een leidende rol in de ontwerpen en zorgen ervoor dat de behoeften en functionele specificaties van de klant worden vertaald in een ontwerp.

Global Certified On-site Engineers

Onze Global Certified On-site Engineers gaan verder dan de activiteiten van traditionele (infrastructuur)aanbieders, waarbij onze technische ondersteuning ook verder gaat dan de technische grenzen van onze oplossing. Veel problemen bij infrastructuur- of communicatieoplossingen worden veroorzaakt door apparatuur die op de locatie zijn aangesloten op de oplossing, zoals: bekabeling, gebruikte hardware, LAN of wifi. Als klant wil je dat het probleem wordt opgelost, zeker als het gaat om een oplevering, zonder dat je hierbij tussen verschillende partijen staat: een zogeheten end-to-end oplossing. Met onze Global Certified On-site Engineers is het mogelijk om infrastructuur- en communicatieoplossingen uit te rollen – flexibel en geheel naar wens, zonder beperkt te worden door vooraf afgebakende werkzaamheden. Hierdoor zijn minder verschillende bezoeken nodig om werkzaamheden uit te voeren en is het mogelijk om end-to-end problemen op te lossen, waarbij first-time-right altijd wordt nagestreefd.

De dienst is ontwikkeld door goed te luisteren naar onze klanten. Door gebruikers op locatie beter te ondersteunen, zijn minder bezoeken nodig om oplossingen te realiseren en kan sneller op wensen worden ingespeeld. Ook is het mogelik om dagelijkse taken uit handen te nemen, zoals het aansluiten en integreren van infrastructuur, het vervangen van hardware, patchen, site surveys en LAN- en wifi-beheer. Hierdoor kan de infrastructuur worden geleverd als mede in de bestaande omgeving worden geïntegreerd binnen één ontwerp met één SLA.

24x7 Support & Monitoring

Ons Global Mission Control Center (NOC) beheert proactief 24×7 alle wereldwijde oplossingen. Op vooraf bepaalde voorwaarden met een uitgebreid ondersteuningsprogramma voor prestatiebeheer, uptime en het realiseren van de beste beschikbaarheid en hersteltijden. Onze Global Mission Control Center bestaat uit een meertalige Servicedesk en NOC en is volledig gecertificeerd volgens de NENISO/IEC 27001:2013 norm. Onze ervaren, servicegerichte experts lossen graag problemen op, ook wanneer deze niet bij on liggen. Daarnaast is er altijd iemand bereikbaar die direct kan helpen.

Global Logistics Services

Wij verzorgen wereldwijde verzending van hardware componenten naar elke gewenste locatie, helpen bij het coördineren van douane-inklaring, de betaling van invoerrechten, transport naar de eindbestemming en verzorgen desgewenst de lokale installatie met onze Global Certified On-site Engineers service.

Customer Mission Control Portal

Speciaal voor onze klanten hebben wij het Customer Mission Control Portal (NEN-ISO/IEC 27001:2013 gecertificeerd) ontwikkeld, dat volledig inzicht en controle geeft over alle oplossingen, status en facturering. Als internationale organisatie is er vaak een complexe structuur of zijn er veel wijzigingen. Zowel de facturatie als de presentatie van diensten kan gekoppeld worden aan kostenplaatsen en kan volledig ingericht worden op de organisatie structuur. Zo kan er per regio, per land, per dienst, kostentype en zijn er nog vele andere mogelijkheden om facturatie in te richten en verschillende gebruikers toegang te geven tot de details die zij mogen inzien van bijvoorbeeld alleen een specifieke locatie of juist meer onderdelen.

De portal bestaat uit volledig aanpasbare facturering, kostentoewijzing en onbeperkte hiërarchische opties om de bedrijfsstructuur snel in de presentatie van diensten, kosten en facturering (groepering) te implementeren. De Access Control List (ACL) ondersteunt meerdere rollen en gebruikersgroepen met verschillende toegangsniveaus, die bepalen welke gebruikers toegang hebben tot welke informatie over locaties, oplossingen en diensten, welke informatie toegankelijk is voor de ingelogde gebruiker en welke acties zij kunnen ondernemen (inclusief audit trail).

Klanttevredenheid staat bij ons centraal; wij zetten altijd een extra stap.
Onze Professional Services ondersteunen alle oplossingen, ook die van derden.

Werkwijze

Onze Professional Services ondersteunen alle oplossingen die voor onze klanten worden gerealiseerd. Onze projectmethodiek is een combinatie van Prince2 en een SCRUM/Agile werkwijze, waardoor het mogelijk is om de planning flexibel bij te stellen op prioriteiten vanuit de organisatie.

Design
Onze solution architects realiseren een ontwerp dat aan alle eisen van de oplossing voldoet. Onze architecten en engineers werken nauw samen met het team van de klant om het high-level design te kunnen bouwen én te vertalen naar ontwerpen, die passen bij de typologie van de organisatie en interne classificaties zodat het goed aansluit op de functionele eisen. Daarnaast is er altijd ruimte voor de individuele wensen van gebruikers, groepen of locaties in het detailontwerp.

Build
Wij vertalen de ontwerpen naar een implementatieplan met aandacht voor de individuele wensen van regio’s, landen, locaties, teams en medewerkers. De afstemming van de activatie door onze engineers gebeurt onder de regie van onze engineers en projectmanagers.

Operate
Tijdens deze fase bieden wij ondersteuning voor de restpunten, die vanuit de adoptie en implementatie naar voren zijn gekomen. Onze projectmanager zorgt voor een soepele overdracht naar de beheerorganisatie. De Customer Mission Control Portal wordt ingericht, zodat rapportages, inzichten en facturatie aansluiten op de organisatiestructuur en wensen voor toegang.

Zes stappenmodel

Flexibele ondersteuning afgestemd op jouw organisatie

Met onze verschillende Managed WAN servicemodellen heb je de mogelijkheid om onze ondersteuning af te stemmen op de wensen en behoeften van de organisatie. Wij helpen met 24×7 Monitor & Notify (standaard) of bieden volledig beheer van jouw infrastructuur. Onze servicemanagers en Professional Services bieden mogelijkheden voor onafhankelijke proactieve hulp voor de beste prestaties, op locatie en/of op afstand voor alle infrastructuur. Onze beheermodellen zijn flexibel in te zetten en eenvoudig te wijzigen wanneer gewenst.

150+ Enterprise klanten

Wij zijn Horizon

Horizon levert wereldwijd communicatie-, infrastructuur- en beveiligingsoplossingen met 24x7 proactieve ondersteuning en lokaal beheer. Met onze onafhankelijke experts verbinden wij de wensen en ambities van onze klanten met flexibele en betrouwbare oplossingen, die gebruik maken van bewezen innovaties geaccrediteerd door Gartner®.

Wij staan voor

N

Onafhankelijk & carrier-neutraal

N

Eén factuur, één contract, één contact, één SLA

N

Global Mission Control Center – 24x7 NOC

N

Professional Services

N

Schaalbare oplossingen op maat

N

'Best-of-breed' technologie

N

Kostenefficiënt