Momentum neemt Horizon Telecom over, een toonaangevende internationale aanbieder van Managed Voice – en Network Services

Algemeen nieuws
februari 6, 2024

BMW Driving Experience in:

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Transactie versnelt Momentum’s strategie om haar wereldwijde footprint voor Global Voice en Managed Networks uit te breiden.

Ede, 9 januari 2024 – Momentum, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van managed services, kondigde vandaag de succesvolle afronding aan van de overname van Horizon Telecom, een in Nederland gevestigde wereldwijde leverancier van next-gen managed services. Deze overname verstevigt de ambitie van Momentum om een breed pakket van internationale telecommunicatie oplossingen wereld aan te bieden en haar toonaangevende positie in de telecomsector te verder versterken.

De toevoeging van Horizon Telecom versterkt Momentum’s portfolio van moderne werkplekdienstverlening voor internationaal opererende bedrijven. Zij worden optimaal ondersteund bij hun wereldwijde groei, doordat we nu een robuust migratieproces kunnen aanbieden voor Enterprise Voice, Microsoft Teams, SD-WAN en Managed Network Solutions. De toevoeging van Horizon Telecom biedt telefonie oplossingen in 72 landen en telefoonnummers in meer dan 150 landen. Dit maakt het mogelijk dat we Voice nu internationaal kunnen aanbieden, Global Voice.

“We zijn verheugd Horizon Telecom te verwelkomen in de Momentum-familie. Deze overname is een belangrijke mijlpaal voor ons, omdat hierdoor niet alleen onze internationale reikwijdte groeit, maar ook onze mogelijkheden vergroot worden om onze klanten wereldwijd unieke telecomoplossingen te bieden.”, zegt Todd Zittrouer, CEO van Momentum. “Samen zijn we goed gepositioneerd om te voldoen aan de dynamische behoeften van bedrijven in de hele wereld”.

Horizon Telecom markeert de zevende acquisitie van Momentum en dient als strategische uitvalsbasis voor de entree naar Europa. Het biedt Momentum een robuust platform voor de internationale expansie. De overname verstevigt de aanwezigheid van Momentum op de Europese markt en vergroot de ambitie om op wereldwijde schaal communicatieoplossingen van wereldklasse aan te bieden.

“We zijn blij dat we onze krachten nu bundelen met Momentum om ons internationale bereik te vergroten en klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Onze unieke passie om de beste klantervaring te bieden, door het enthousiaste Horizon Telecom team, blijft onverminderd onze kracht. Deze veelbelovende stap zal onze groei in Europa versnellen, gedreven door onze gezamenlijke waarden en ethos om de beste klantervaring te bieden”, zegt Melvin Jellesma, CEO en medeoprichter van Horizon Telecom. “Deze samenwerking markeert een cruciaal momentum voor Horizon Telecom, waardoor we onze wereldwijde expertise en innovatie kunnen combineren met Momentum en ervoor kunnen zorgen dat we voorop blijven lopen en de toon kunnen zetten voor de toekomst van telecomdienstverlening op wereldwijde schaal”, zegt Bert Kamper, CTO en medeoprichter van Horizon Telecom.

Jellesma en Kamper blijven aan bij het gecombineerde bedrijf om de Europese organisatie te leiden. Horizon Telecom blijft opereren onder de merknaam Horizon Telecom.

De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Over Momentum
Wij geven een menselijke impuls aan samenwerking, connectiviteit en communicatietechnologie, ons human momentum. Zakendoen is altijd een menselijke aangelegenheid en wanneer technologie menselijke vindingrijkheid stimuleert, zullen mensen en bedrijven floreren. High performing teams doen meer, bereiken meer en winnen meer. Bedrijven worden flexibel, efficiënt en veerkrachtig. Ons team is er trots op om technologie eenvoudig en kosteneffectief te maken. We houden van wat we doen en dat zie je terug in de manier waarop we met je samenwerken, van ons eerste gesprek tot de dagelijkse ondersteuning. We werken voor meer dan 30.000 klantlocaties in meer dan 65 landen en we leveren eenvoudige, veilige en schaalbare wereldwijde Managed Services en geavanceerde oplossingen voor samenwerking en communicatie. Laten met elkaar bouwen aan uw menselijk momentum. Meer op gomomentum.com.

Over Horizon Telecom
Horizon Telecom is een internationale onafhankelijke telecom-as-a-service provider van een nieuwe generatie. Horizon Telecom is in 2014 opgericht, opereert wereldwijd carrier neutraal en organiseert inmiddels voor ruim 200 klanten 24/7 hun bedrijf kritische digitale infrastructuur.

Bij Horizon Telecom kiezen klanten zelf de slimste keuze maken uit wereldwijd beschikbare oplossingen voor communicatie, connectiviteit, security en aanverwante professionele dienstverlening. Klanten kunnen bij Horizon Telecom kiezen uit het aanbod van de ruim 1.400 partners waarmee het bedrijf wereldwijd samenwerkt. Klanten krijgen bij Horizon Telecom 1 contact, 1 contract, 1 SLA (Service Level Agreement), 1 factuur, ongeacht de samenwerkende partijen en klanten worden geholpen in 1 taal.

Horizon Telecom is uitzonderlijk toegewijd aan een klantgerichte aanpak. Met een Net Promoter Score (NPS) van 51, loopt het bedrijf ver voor op alle concurrenten in de sector. Horizon Telecom heeft een eigen Network Operating Centre (NOC), een uniek Global Voice Platform en een geavanceerd Global Control Portal voor klanten beschikbaar.